top of page
Search

עשר דרכים לנצח את הפחד | אתה מסוגל | דניאל קלוגהפט

Updated: Feb 8, 2022


פחד וחרדות מגיעים בדרך זו או אחרת לכל אחד ואחת מאיתנו, בין אם זה פחד מכישלון, פחד מהצלחה או אפילו פחד מפחד. כולנו חווינו פחד וחרדה בשלב מסוים בחיינו וזה יכול להיות אבן נגף אמיתית, שמעכבת אותנו מלהצליח להגשים את הפוטנציאל שלנו.


חשוב לזכור שהפחד והחרדות לא יכולים לעכב אותך לנצח, אם לא תיתן לו. ישנן מספר דרכים להתגבר על פחד, הנה עשר המובילות שלי:


1. להפריד בין מציאות ל"תפיסת עולם"

שאלו את עצמכם מה באמת קורה, אתר את העובדות והצב אותן על הרגשות שלך.


2. זהה את הטריגר

גלה מה במצב מסוים מעורר בך תחושת פחד. לימוד לזהות אותו יעזור לך ללמוד להילחם בו.


3. דע היכן חי הפחד בגופך

הרבה פעמים הפחד משתלט פיזית. זה משפיע על אנשים שונים בדרכים שונות. זהה אם/איך זה משפיע על הגוף הפיזי שלך ועשה את העבודה כדי לטפל בגופך. לדוגמה: אם אתה מרגיש לחץ בגב, תלמד תרגילי מתיחות, תקנה מכשיר עיסוי לגב, או תרגל הרפיות כדי למנוע את הכאב.


4. תרגל הכרת תודה

כל יום, רשום לפחות שלושה דברים שאתה אסיר תודה עליהם. זה לא משנה כמה אותו דבר גדול או קטן, הכרת תודה עוזרת להעביר את התודעה הכללית שלנו במח, מגישה שלילית לגישה חיובית, אשר עם הזמן יעזור לנו גם להתגבר על תחושות של פחד - עד למניעת הרגשות האלו לגמרי.


5. "סדרו" את הקול הפנימי שלכם

עקוב אחר השיחות הפנימיות שלך עם עצמך. תזכור, שאם לא היית אומר את זה לחבר, אל תגיד את זה לעצמך. דברו חיובי לעצמכם והזכירו לעצמכם את החוזקות שלכם, את היכולות שלכם, את הדברים שאתה מסוגל לעשות. הדיבור החיובי יעורר אנרגיות חיוביות שיפחיתו את תחושות החרדות והפחדים הלא ריאליים.


6. צור "התחברות" חדשה לתחושות

הזכירו לעצמכם שהתחושה והרגע יחלפו. דברו אל התחושה. "תזכירו" לתחושה שיש זמן "לסיפורי מדורות מפחידים" ועכשיו זה לא הזמן. לעגו למחשבה אם תרצו, שאין לך מרשמלו, אין מדורה ואין פופקורן, אז גם אין זמן "לחיות בסרטים". בנוסף, תאמין בעצמך שאתה מסוגל להתמקד בתוצאה החיובית, אשר מבחינה סטטיסטית יקרה, במקום בתחושות המפחידות שלכם.


7. תסתכל על חצי הכוס המלאה

תפיסת עולם היא דבר מאוד עוצמתי, והאופן שבו אתה מרגיש לגבי המצב שלך מכתיב איך תגיב. אז תחשוב חיובי ותיתן לעצמך סיכוי הרבה יותר טוב להצליח. תאמין שאתה מסוגל לעשות זאת גם אם זה לא יקרה בן לילה; תתחיל לעבוד על מחשבה אחת בלבד בתור התחלה. לדוגמא: מהי המחשבה השלילית / הפחדנית שחוזרת על עצמה? תעבוד על היפוך המחשבה הזו. עם הזמן, ככל דתתמיד, זה יהפוך להרגל - ומשם לטבע שני.


8. תרגלו תרגילי נשימה

הנשימה עוזרת למרכז את הגוף שלך; כאשר אתה מפסיק לנשום, הלב שלך מפסיק לפעום. אפשר לעשות "תרגילי הארקה", שיעזרו לך "לנחות חזרה על הקרקע", או אפילו פשוט לקחת 5 נשימות עמוקות וארוכות כדי להרגיע ולרכז את עצמך. עדיף להתחיל את היום עם זה, אבל אתה מסוגל לחזור על תרגילי הנשימה כל היום.


9. צור מקום בטוח

כשאתה מרגיש בטוח במקום שבו אתה שוהה, אין מקום לפחד או חרדה. מצא מקום בטוח שאליו תוכל "לסגת" כאשר רגשות רעים מתחילים - בין אם זה מקום אמיתי כמו חדר השינה שלך, או מקום בראש שלך כמו לדמיין שאתה משתזף על חוף הים. תחושת הנוחות הזו תרגיע אותך ותאפשר לך להתמודד עם הפחד שלך.


10. בטחון בכח עליון שיסדר את הכל בסופו של דבר

אתה לא לבד בעולם. תכנה את הכח העליון איך שנוח לך, אבל תפסיק לחשוב שכל העולם על הכתפיים שלך. תלמד להרפות ולהישען על בורא העולם שיסדר את הכל על הצד הטוב ביותר.


אנא זכור, אלו הן רק 10 אסטרטגיות, לא הכל עובד עבור כולם. אבל אתה מסוגל להתחיל בהם.

תתחילו ליישם את הטכניקות הללו בחייכם ואל תתנו לפחד לעכב אתכם מלהגיע ליעדים ולפוטנציאל הגבוה ביותר שלכם השנה!




bottom of page