top of page
Search

להתגבר על הכעס באמצעות דמיון מודרך עצמי | דניאל קלוגהפט | אתה מסוגל

Updated: Feb 8, 2022

מתוך הרגשות השליליים הרבים שיש לנו כבני אדם, ניתן להתייחס לכעס כאל הרגש הנפוץ ביותר שגורם לאי נעימות רבה לעצמנו וגם לסובבים אותנו. תכל'ס, רק לעתים נדירות כעס מביא למשהו חיובי. ברוב המקרים, כעס רק פוגע באנשים והורס מערכות יחסים. לרוב, כעס הוא תוצאה של ציפיות מסוימות, שלא התממשו כפי שרצינו. במבט אובייקטיבי, מהצד, אם באמת נתבונן על זה, סביר להניח שלעתים קרובות יותר מאשר לא, הציפיות הנ"ל לא היו ממש מציאותיות. מכאן שכעס מופעל באדם כאשר דברים לא מתרחשים או מתנהגים לפי התוכנית "שלנו". בעוד שאתה צריך קודם כל למצוא זמן שקט כדי לשבת ולהבין את הטריגרים האלה שגורמים לכעס בך, ישנה טכניקה פנטסטית וקלילה, תרגיל בדמיון מודרך מבוסס NLP, שאפשר להיעזר בה כדי להגיב אחרת לכעס כאשר או אם הוא מתעורר בפעם הבאה.

אז הנה משהו שאתה מסוגל לעשות כדי להתגבר על הכעס:

מצא זמן שקט כדי להבין את נקודות הטריגר של כעס.

למשל: מתי איבדת את העשתונות לאחרונה ומה גרם לך לאבד את זה.


מצא זמן להבין שתגובתך לטריגר הזה היא שגורמת נזק לעצמך ולאחרים. החדשות הטובות הן שלמרות שקשה לשלוט על טריגרים חיצוניים, ניתן לשלוט בקלות בתגובות שלך.

עצמו עיניים ודמיינו מצב אידיאל, מצב של שליטה עצמית, מצב של שלמות שלכם, הדרך הכי טובה שתוכלו לדמיין, שהייתם רוצים להגיב לטריגרים כאלה שגורמים לך כיום לכעוס.

לדוגמא: תגובה רגועה וסבלנית, במקום "לאבד את זה".

דמיינו בראשכם את זה. תארו לעצמכם כמה כיף זה כשאתם שומרים על קור רוח בכל מצב לוהט, והרוגע שהוא נותן לכם ולאחרים כתוצאה מכך.

עכשיו תארו לעצמכם איך אתם מגיבים עד היום, בדרך כלל. אתם כועסים.

תאר לעצמך את התמונה הזועם הזו שלך על "גלויה" - תמונה ברורה, בהירה וגדולה ממש מולך.

כעת דמיינו את התגובה האידיאלית עבורכם על אותו כרטיס גלויה, אבל ממש קטן יותר, בצד השני של הגלויה.

עצום את עיניך ובמוחך תן לתמונה הקטנה יותר הזו - התגובה האידיאלית שלך, לפרוץ דרך התמונה השלילית ולהפוך לבהירה וגדולה יותר ויותר לנגד עיניך! עכשיו פקח את העיניים.

עשה זאת כמה פעמים עד שכבר לא תשים לב לתמונה השלילית שלך - זו עם הפרצוף הכועס שלך, אלא רק אתמונה של התגובה האידיאלית שלך, הרגועה יותר, "בשליטה" יותר על עצמך. נשמע פשוט, לא?

זוהי טכניקה פשוטה ביותר, אך יעילה ביותר, לעזור לך להחליף את התגובות שלך, לתגובה חיובית יותר, ובכך לעשות שינוי מדהים בחייך.

נסה את זה וספר לי איך אתה מרגיש!

יאללה, אתה מסוגל! 0544904565 דניאל קלוגהפט



15 views0 comments
bottom of page