top of page
Search

המטרה היא המטרה! | דניאל קלוגהפט | אתה מסוגל


השגת מטרות אינה רק עניין של "משמעת". זה עניין של להניע את עצמך, ולשמור על המיקוד שלך במטרה שלך. אם תבצעו את העצות האלה, או אפילו כל שילוב שלהם שעובד בשבילך, אתם אמורים לחוש את המוטיבציה והמיקוד שאתם צריכים.


1. דמיין בצורה מוחשית את ההתקדמות שלך. בעיני רוחך תראה את עצמך מתקדם לעבר היעד המיוחל. תחוש את תחושת הניצחון של התקרבות ליעד והסיפוק שתרגיש כשתראה שבאמת התקדמת! דמיינו את המטרה שלכם בצורה ברורה, על בסיס יומי, למשך 5-10 דקות לפחות. דמיינו את התוצאה המוצלחת שלך בפירוט רב. עצמו עיניים וחשבו איך בדיוק התוצאה המוצלחת שלכם תיראה, תרגיש, תריח ותטעם ותשמע. איפה אתה כשאתה מצליח? איך אתה נראה? מה אתה לובש? צרו תמונה מנטלית ברורה ככל האפשר. עכשיו הנה המפתח הבא: עשה את זה כל יום. לפחות לכמה דקות בכל יום.


2. החזיקו את עצמכם מאחור. עם כל הרצון לרוץ עם כל הכח על היום הראשון, אל תיתן לעצמך לעשות כל מה שאתה רוצה לעשות. לדוגמה, אם אני רוצה לרוץ, אולי אני חושב שאני יכול לרוץ 3 קילומטרים בהתחלה. אבל במקום לתת לעצמי לעשות את זה, אני מתחיל בריצה של קילומטר אחד בלבד. כשאסיים, אני אגיד לעצמי שאני מסוגל לעשות יותר! אבל אני לא מרשה לעצמי. אחרי האימון הזה, אני אחכה בקוצר רוח לאימון הבא, כשאני אתן לעצמי לעשות 1.5 ק"מ. אני שומר על האנרגיה הזו, רותם אותה, כדי שאוכל לרכוב עליה עוד יותר בהמשך הדרך!


3. הצטרף לקבוצה שיעזור לך לשמור על ריכוז ומוטיבציה. הם יהיו שם לעצות נהדרות, לתמיכה מוסרית, כדי לעזור לי להמשיך כשתרגיש שבא לך להפסיק.


4. פרסם תמונה של המטרה שלך במקום גלוי - ליד השולחן שלך או על המקרר שלך, למשל. הדמיה של המטרה שלך, בדיוק איך אתה חושב שהיא תהיה כשתשיג אותה, בין אם זה יעדים פיננסיים כמו נסיעה לחו"ל או בניית בית חלומות, או מטרות פיזיות כמו לסיים מרתון או בטן שטוחה, הוא מניע נהדר אחת הדרכים הטובות ביותר לממש את המטרות שלך.


5. מצא שותף למטרה. לשמור על מוטיבציה לבד זה קשה, אבל אם תמצא מישהו עם מטרות דומות (ריצה, דיאטה, כספים וכו'), תוכלו לחזק אחד את השני אל עבר המטרה המשותפת.


6. פשוט תתחיל. ישנם ימים שבהם לא מתחשק לך לצאת מהדלת. ובכן, במקום לחשוב על כמה זה קשה וכמה זמן זה ייקח, תגיד לעצמך שאתה רק צריך להתחיל! ברגע שאתה מתחיל, זה אף פעם לא קשה כמו שחשבת שזה יהיה.


7. הפוך את זה לכיף. אחת הסיבות שאנו עשויים לדחות משהו שיעזור לנו להשיג את המטרה שלנו, כמו פעילות גופנית למשל, היא כי זה נראה כמו עבודה קשה. חפשו דרך לעשות את זה מהנה או אפילו כייפי. אם המטרה שלך הופכת לפינוק, אתה תצפה לזה!


8. היה סבלני. אני יודע, זה קל יותר לומר מאשר לעשות. אבל הבעיה עם רבים מאיתנו היא שאנחנו מצפים לתוצאות מהירות. כשאתה חושב על המטרות שלך, תחשוב לטווח ארוך. אם אתה רוצה לרדת במשקל, אתה עשוי לראות כמה ירידה ראשונית מהירות, אבל זה ייקח הרבה זמן כדי לרדת את השאר. אם אתה רוצה לרוץ מרתון, לא תוכל לעשות את זה בן לילה. אם אינך רואה את התוצאות הרצויות לך מייד, אל תוותר... תן לזה זמן. בינתיים, תפרגן לעצמך מההתקדמות שלך עד כה, ומהיכולת שלך לעמוד ביעדים שהצבת לעצמך. התוצאות יגיעו אם תיתן לזה זמן.


9. חלקו את המטרה הגדולה למטרות קטנות יותר. לפעמים מטרות גדולות או לטווח ארוך יותר יכולות להיות מכריעות. לאחר מספר שבועות, אנו עלולים לאבד את המוטיבציה, כי עדיין נותרו לנו מספר חודשים או שנה או יותר כדי להשיג את המטרה. קשה לשמור על מוטיבציה למטרה בודדת במשך זמן כה רב. פתרון: קבע יעדים קטנים יותר לאורך הדרך.


10. תגמל את עצמך. לעתים קרובות. וגם לא רק למטרות לטווח ארוך יותר.


11. מצא השראה, על בסיס יומי. השראה היא אחד המניעים הטובים ביותר, וניתן למצוא אותה בכל מקום. כל יום, חפש השראה, וזה יעזור לשמור על מוטיבציה לטווח ארוך. מקורות השראה יכולים לכלול: בלוגים, סיפורי הצלחה באינטרנט, פורומים, חברים ובני משפחה, מגזינים, ספרים, ציטוטים, מוזיקה, תמונות, אנשים שאתה פוגש.


12. קחו מאמן אישי. זה אולי אחת הדרכים היקרות יותר להניע את עצמך, אבל זה עובד. ואם תעשה קצת מחקר, אולי תמצא כמה שיעורים זולים באזור שלך, או תגלה שאתה מכיר חבר שיספק אימון או ייעוץ בחינם.


13. תזכור את הסיבות שאתה פועל למען המטרה שלך. הקדישו להם מחשבה... ורשמו אותם. אם יש לך אנשים אהובים, ואתה עושה את זה בשבילם, זה חזק יותר מאשר רק לעשות את זה למען האינטרס האישי.


14. היו מודעים לדחפים שלכם להפסיק, והיו מוכנים אליהם. לכולנו יש דחפים להפסיק. כשבאים מוכנים להן, הן פחות משכנעות.


15. הקפידו על הכלל של לא לדלג על יומיים ברציפות לקראת המטרה שלכם. כלל זה לוקח בחשבון את הנטייה הטבעית שלנו להחמיץ ימים מדי פעם. אנחנו לא מושלמים. אז, פספסת יום אחד ... עכשיו היום השני בפתח ואתה מרגיש עצלן ... אמור לעצמך לא! לא תפספסו יומיים ברציפות!


16. שמור יומן יומי של המטרה שלך. אם אתה עקבי לגבי ניהול יומן, זה יכול להיות מוטיבציה נהדרת. יומן צריך לכלול לא רק מה עשית באותו היום, אלא גם את המחשבות שלך על איך זה הלך, איך הרגשת, אילו טעויות עשית, מה אתה יכול לעשות כדי לשפר. כדי להיות עקבי לגבי ניהול יומן, עשה זאת מיד לאחר ביצוע משימת המטרה שלך בכל יום.


17. צור תחרות ידידותית עם עצמך או עם חבר. ראה מי יכול לרשום יותר מיילים, או לחסוך יותר כסף, בכל שבוע או חודש. תראה מי יכול לעשות יותר שכיבות סמיכה או כפיפות בטן. מי יכול לרדת הכי הרבה משקל או עם שרירי הבטן הטובים ביותר או להוריד הכי הרבה סנטימטרים סביב המותניים. ודא שהמטרות משוקללות כך שהתחרות תהיה שווה למדי. כמובן, תתמכו אחד בשני!


18. היו מחויבים לגמרי. צור בלוג, או אלבום מסע, או טבלת הצלחות ותכריז לעולם שאתה הולך להשיג מטרה מסוימת עד לתאריך מסוים!


19. תמיד תחשוב חיובי. עקוב אחר המחשבות שלך. היו מודעים לדיבור העצמי שלכם. כולנו מדברים לעצמנו, הרבה, אבל לא תמיד אנחנו מודעים למחשבות האלה. תתחיל להקשיב. אם אתה שומע מחשבות שליליות, עצור אותן, זרוק אותן החוצה והחלף אותן במחשבות חיוביות. חשיבה חיובית יכולה להיות עוצמתית ביותר!


20. תאמין בעצמך! אתה מסוגל זה לא רק סיסמא, זו זעקה אמיתית של שנים שבהן אני הרגשתי שאני לא מסוגל ואני לא מוכן שתרגישו ככה אתם! אתם מסוגלים! תאמינו בעצמכם, ביכולות שלכם להשיג כל מטרה, בזכות שלכם להיראות טובים, להרגיש טובים, להרגיש שהגעתם ליעד שקבעתם לעצמכם.


אז קדימה, אתה מסוגל – מכוונים איתך גבוה, אל תוותר!


כמובן, אתם תמיד מוזמנים ליצור קשר 0544904565 דניאל קלוגהפט ולספר איך הולך והאם הטיפים האלה עזרו לכם!



12 views0 comments
bottom of page