דניאל קלוגהפט

Oct 25, 20212 min

הגיע הזמן לניהול זמן | אתה מסוגל | דניאל קלוגהפט

ניהול זמן הוא קריטי לכל פרויקט ובפרט למנהלים. לפנינו "עשרת הדברות" שיעזרו לנו לנהל טוב יותר את הזמן היקר שלנו.

פריון - יש מטלות שדורשות ריכוז מרבי? תזמנו אותם לשעות הכי טובות שלך.

ריכוז - חשוב לרכז משימות דומות ולטפל בהן בבת אחת. זמן מוקצב למיילים, זמן מוקצב לתיוק, זמן דו"חות סוף חודש, זמן טלפונים שאין לך חשק להרים וכו'.

יתרונות - אם יש מישהו, שיש יתרון בלהעביר לו משימה כלשהי, תעשו זאת. איש שטח צריך להיות בשטח, לא במשרד מרים טלפונים לקביעת פגישות. העבירו את משימת השיחות לנציגי משרד ותיהנו מיתרון בולט של ניצול כוחות.

מנוחה - גם חללית המסוגלת לטוס עשרות אלפי קילומטרים זקוקה מתישהו לתדלוק. אין חכמה בלעבוד סביב השעון אם התוצאה תהיה התמוטטות וחופשת מחלה ארוכה. תקבע זמן מסודר להתנתקות מכל המכשירים, אפילו רבע שעה באמצע היום. עצימת עיניים ומדיטציה קצרה מהוות תדלוק מרענן ומאפשרות עבודה פרודוקטיבית יותר בהמשך היום.

תגובה - במידה וניתן, תקציבו זמן לתגובה אחת ומושלמת לכל מטלה. פתחתם מעטפה? קראו את התוכן, הגיבו מיד ותייקו / תגרסו / תזרקו אותה מיד בסיום הטיפול.

מיקוד - מה המטרות המרכזיות שלכם? תבחרו מספר מצומצם של מטרות והקצו זמן ומשאבים לכך.

אפקטיבי - כדי להיות אפקטיביים בניהול מגוון המטלות שיש לנו, יש לעבוד לפי סדר החשיבות של המטלות ולאו דווקא לפי הרעש שנוצר סביב המטלות. בתאונת דרכים, פצוע קל שצועק יטופל אחרי פצוע שקט מאוד עם פגיעת ראש.

חריגים - אין כמו אירועים חריגים ובלתי מתוכננים כדי לשבש לנו את הסדר. הקצו זמן לבלת"מים ולאירועים לא שגרתיים.

רפיון - מותר להרפות! מי אמר שאתה צריך לעשות הכל? זמן יקר מתבזבז ואנרגיות נשחקות מתוך התעסקות בדברים שבמבט אובייקטיבי, אתה ממש לא להיות זה שמבצע את המשימות הנ"ל.

תכנון - בסוף היום תעברו על המטלות שבוצעו, תוודאו שלא נשארו קצוות ותכננו את הלו"ז למחר.

בהצלחה! אתה מסוגל!

    210
    0